Geefmotieven

Waarom geven mensen?

Als u mensen wilt verleiden een bijdrage te leveren aan uw ambities, dan is het belangrijk om goed te weten welke motieven mensen kunnen hebben en wat hun denkvoorkeuren zijn. Bekijk de clip of lees de bijlage voor meer informatie.

Wilt u een verdere verdieping op waarom mensen geven? Bekijk dan onderstaande clips.

Het toepassen van denkvoorkeuren
Deze clip biedt u achtergrondinformatie over hoe u het WHOLE Brain denkvoorkeuren model toepast bij het structureel werven van gevers. Het helpt u om uw eigen gedrag deels te verklaren. Maar ook hoe u andere mensen verleidt om bij te dragen aan uw ambities en dromen.

Waarom geven mensen?
Wilt u weten waarom mensen geven? En wanneer en waarom specifiek aan u of aan uw organisatie? Wilt u weten waarom dat andere project wel succes heeft en mijn project niet? Wanneer u een wervende organisatie bent? Als u vanuit het denkvoorkeuren model deze vragen benaderd wordt het relatief eenvoudig. De motieven van iemand om te geven zijn namelijk perfect te plaatsen in het denkvoorkeuren model. Bekijk dan de clip. Voordat u deze clip bekijkt, is het slim om eerst de clip ‘Het toepassen van denkvoorkeuren’  te bekijken.


Deel deze pagina